Sumidero Canyon - Reisverslag uit Chiapa de Corzo, Mexico van Anja - WaarBenJij.nu Sumidero Canyon - Reisverslag uit Chiapa de Corzo, Mexico van Anja - WaarBenJij.nu

Sumidero Canyon

Blijf op de hoogte en volg Anja

12 Augustus 2017 | Mexico, Chiapa de Corzo

Zaterdag

Vandaag alweer vertrek uit San Cristobal. Van hier uit stond Palenque op de route, Alleen rechtstreeks binnendoor was niet aan te bevelen. Daarom rijden we om. Groot voordeel is dan dat we op deze route ook de Sumidero kloof kunnen doen. Nou dat was het omrijden wel heel erg waard. Wat ontzettend mooi. We varen bijna 2,5 uur met een heel snelle boot door een kloof met wanden van wel .....nou ja, heel heel hoog! Wat gaaf. Wat een natuur en wat waren we daar ontzettend nietig. Meters hoge cactussen tegen de wanden, een watervalletje, geweldig mooie begroeiing, een "kerstboom" van versteend water en mos, roofvogels, pelikanen en nog wat vogels...Geen idee hoe ze heten, ons Spaans is nog steeds niet geweldig. Maar waarvoor geen vertaling nodig was waren de twee slingeraapjes en de krokodillen die we gespot hebben. Die herkenden we zo. Tjonge wat geweldig mooi! Nadat we de boot uitstapten bleken onze bovenbenen best rood verbrand. Maar ach dat wordt wel weer bruin. Dan moeten we weer echt verder. 3,5 Uur naar Villahermosa. Maar eerst nog even een Starbucks met echte koffie en heerlijke taart. Deze route ging heel wat beter dan de heenweg en de 3,5 uur hebben we gehaald. Morgen naar Palenque. Dan zijn we toch alweer 2 weken onderweg. We gaan nu weer langzaam terug richting de kust aan het gaan. Maar nog lekker een hele week te gaan!

• 13 Augustus 2017 - 07:04

Estherklis:

Wat geweldig allemaal wat mooie natuur wat geweldig om mee te maken geniet evan allemaal

• 14 Augustus 2017 - 22:07

Ricky:

mooi hoor ! wat een ervaring !! gaaf !

• 15 Augustus 2017 - 10:55

Antoinette:

Mooie natuur daar en wat een kilometers hebben jullie al afgelegd. Geniet ze nog, want het is weer zo voorbij!!