Ruïnes Palenque en waterval - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Anja - WaarBenJij.nu Ruïnes Palenque en waterval - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Anja - WaarBenJij.nu

Ruïnes Palenque en waterval

Blijf op de hoogte en volg Anja

14 Augustus 2017 | Mexico, Palenque

Maandag

Topdag vandaag! Veel gedaan dus lang verslag. Op tijd uit bed zodat we om 8.30 uur bij de Historische Zone van Palenque zijn. Natuurlijk direct aangesproken worden of we een gids wilden. Dat leek ons zeker wel handig anders blijven we naar stapels stenen kijken. Maar dan wel een Engelssprekende. We gaan samen met een Amerikaans gezin. Moeder Rachel en haar zoons Wil (16) en Ben (12). Die bleken ook in ons park te blijven. Ze waren leuk en gezellig. Ook Edgard de gids was geweldig. Hij heeft ons heel veel verteld over de Mayas en hun gebruiken en gewoonten. Indrukwekkend waren de graftombes van de twee koningen en de koningin, maar ook de tempel, het uitzicht over de jungle, de veelheid aan gebouwen en de omgeving. 2 Uur lang En dat allemaal bij 34c en het was nog leuk ook. We raken gewend aan de temperatuur. Vervolgens neemt Edgard ons mee voor een wandeling in de jungle met uitleg over de bomen, planten en beesten: termieten, squedos ( soort krekels) rode mier!!, panters in de nacht, vogels die we helaas niet kunnen spotten, vlinders in de meest geweldige kleuren. Maar ook over de Maya ruïnes die nog onder de jungle verstopt liggen. Het zou nog 300 (of 3000) jaar kosten om de hele Maya stad bloot te leggen. In de jungle komen we vervolgens bij een "bad" van de Mayas. Hier gaan we met de voeten in het bronwater en de garnalenvisjes verwijderen onze dode huidcellen ! Wat worden we mooi. Vervolgens neemt ie ons mee naar een kleine tunnel waar het water doorheen loopt. Poeh ...dat was wel een " heel bijzondere" ervaring. Met alleen een lichtje van de telefoon, over stenen klimmen en vleermuizen die langs onze oren vlogen. Na ruim 4 uur nemen we afscheid van Edgard. Voor die middag ook van Rachel, Wil en Ben maar we zien elkaar weer in het park.
Wij gaan vervolgens naar de watervallen van Roberto Barios. Staan niet in de reisgidsen maar verschillende mensen in het park adviseren ons dit. Natuurlijk eerst koeken, chips en drinken gekocht want we willen geen tijd verliezen aan uitgebreid lunchen. De watervallen zijn super en eigenlijk ook een heel groot waterpretpark. De watervallen gaan via 7 hoogtes/baden naar een klein meer en overal kan geklommen en gezwommen worden. Bovendien, er zijn niet veel toeristen. Terug in ons park nog even een duik in het zwembad. Daar zien we onze Amerikaanse vrienden en zij vertellen dat ze in het dorp gaan eten en geven ons hun eetadres door. Samen gegeten en een gezellige avond gehad. Om 23.30 terug in het park. Hadden we gisteren nog rode mieren, deze avond liet een ander gezellig insekt ons schrikken. Jawel een echte Tarantula!! liep over de voeten van Wil op het pad!! Dus opnieuw vlug het huisje in, airco hoog en helemaal strak onder de dekens!! Welterusten jungle!

• 15 Augustus 2017 - 20:29

Ricky Van Der Ven:

Wat kun je alles mooi verwoorden Anja
    Net alsof we er zelf bij zijn.
    Echt weer een heel bijzondere avontuurlijke (rode mieren
    Tarantula's)vakantie.

• 15 Augustus 2017 - 22:37

Ingrid:

Hier zit iedereen te gruwelen van het idee alleen al dat er een grote spin over je voet kruipt

• 15 Augustus 2017 - 22:39

Ingrid:

• 16 Augustus 2017 - 08:02

Estherklis:

Wat een schittend verhaal lijkt een spannend boek
    Geweldig wat een avontuur wat zullen jullie genoten hebben
    Ben benieuwd hoe het avontuur verder gaat