Chichen Itza en Merida - Reisverslag uit Chichén-Itzá, Mexico van Anja - WaarBenJij.nu Chichen Itza en Merida - Reisverslag uit Chichén-Itzá, Mexico van Anja - WaarBenJij.nu

Chichen Itza en Merida

Blijf op de hoogte en volg Anja

05 Augustus 2017 | Mexico, Chichén-Itzá

Om 7 uur de wekker gezet om om 8 uur bij Chichen Itza aan de poort te staan. Dit op advies van de man van de receptie. Want het is weekend en dus zal het vanaf 10 uur gigantisch druk worden. En we waren er om 8 uur, en het was al druk. Begrijpelijk want wat is die tempel indrukwekkend. Wohee. We weten we iets van het gebouw en van de Mayas maar hebben nog zeker het gekochte boekje nodig om er nog meer over te weten te komen. En thuis ga ik me er nog meer in verdiepen. Zo werkt dat dan toch. Maar men weet ook nog niet alles van de Mayas hun gebouwen etc. Wel dat o.a. hun tijdstelling anders was, de zon heel belangrijk was......de rest staat in de boeken..haha. Na het bezoek aan Chichen Itza gaan we terug naar onze bungalows. Kids nog even zwemmen want het is echt warm en vochtig, dus zweetweer. Om 12 uur vertrekken we naar onze volgende bestemming, Merida. Zodra we de snelweg opgaan worden we bij de politiecontrole, die overal staat, raangehouden. Wat nou weer? Duidelijk werd al snel dat ze iets wilden vinden. Ja hoor, de meiden hadden hun gordel niet om. In Nederland lijkt de politie er toch alles aan te doen om mensen te helpen, hier doen ze er alles aan om mensen angst aan te jagen, vooral buitenlanders . Alhoewel, uiteindelijk bleken ze "heel aardig". Als we geen papieren bon wilden hoefden we geen 800 peso's te betalen maar maar 400 (€20). Dat hebben we natuurlijk gedaan maar goh waar zou dat geld van ons blijven? Niet naar de staatskas waarschijnlijk. Nou vooruit, €20,- valt dan nog mee. Meiden hebben voortaan hun gordel wel om! Verder naar Merida. Daar blijken we echt precies op de juiste plek het hotel te hebben gereserveerd. Echt Mexicaans, midden in de stad en een zwembadje op het dak. Daar eerst even heerlijk genoten en 's avonds eten op de bruisende pleinen. Heerlijk. Terwijl de kids daarna lekker chillen op de kamer pakken Norbert en ik nog een heerlijk cocktail in een tent waarvan alles gebeurd en waar overal geluid en muziek is. Zelfs een echt Mexicaans muziekgezelschap. Wat een dag!

• 07 Augustus 2017 - 22:38

Ricky Van Der Ven:

Wat een gezellig verslag weer net alsof we er zelf bij zijn.
    Je beschrijft alles ook heel erg goed Anja
    Complimenten