Flamingo's - Reisverslag uit Río Lagartos, Mexico van Anja - WaarBenJij.nu Flamingo's - Reisverslag uit Río Lagartos, Mexico van Anja - WaarBenJij.nu

Flamingo's

Blijf op de hoogte en volg Anja

04 Augustus 2017 | Mexico, Río Lagartos

'S Morgens wakker worden met uitzicht op de golf van Mexico. Zo mooi, gewoon even genieten. Na een "heerlijk" ontbijt worden we om 10 uur. Opgehaald door Abraham met zijn boot. 2,5 Uur gaan we met hem op pad. We gaan de mangroves in met het uiteindelijke doel de flamingo's. Onderweg komen we al heel wat bijzondere vogels tegen en jawel, een krokodil. We hebben hem even diep in de ogen gekeken en vervolgens verdween hij weer in de mangroves. Is ook goed hoor! Na een heerlijke tocht op de snelle boot kwamen we in een andere omgeving . Daar waren de flamingo's. Wat zijn het geweldig mooie en elegante vogels. En eigenlijk zijn ze nog mooier als ze gaan vliegen. Met een start lopend op het water en dan hun vleugels zo mooi groot. Prachtig. We stappen uit de boot om ook over de rand tussen de zee en het eigenlijke waterleefgebied van de flamingo's te kijken. Daar waar het water ook roze is door de bacteriën en daar waar dus ook de flamingo's leven en hun roze kleur van krijgen. Dat over het zand lopen was heel verrassend....Minou en Norbert zakten tot over hun knieën in de drijfmodder. Na de heupcheck van Norbert hebben we vooral gelachen en vergeten daarvan foto's te maken. Daarna het "hoogtepunt". We mochten onszelf insmeren met de witte klei uit dat gebied, voor een heel mooie jonge huid. Nou daar ben ik los gegaan!! Toen als witte mummies in de boot terug naar het strand om daar alles af te wassen. Ja en niet normaal....10 jaar jonger