Rio Secreto, de geheime rivier - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Anja - WaarBenJij.nu Rio Secreto, de geheime rivier - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Anja - WaarBenJij.nu

Rio Secreto, de geheime rivier

Blijf op de hoogte en volg Anja

18 Augustus 2017 | Mexico, Playa del Carmen

Na een "heel inspannende" dag gisteren hebben we heerlijk uitgeslapen en daarna genoten van het ontbijt dat Norbert en Pleun gemaakt hebben. Natuurlijk met scrambled eggs en vers fruit met yoghurt zoals we alle dagen gewend zijn. Heerlijk. Na een dag rust is het natuurlijk weer tijd om iets te zien en te doen. Rio Secreto staat op het programma. Dit ligt op 10 minuten rijden van Playa. Het is een ondergrondse rivier in de grotten. Staat op de award lijst van National Geographic, en terecht! (Was ook aan de entreeprijs te merken!) Maar wat een geweldige ervaring. Voorzien van helm met lampje, wetsuit, zwemvest en waterschoenen gaan we een grot in. Niet voordat we de zegening krijgen van een wijze man van de Mayas. We gaan tenslotte in de "onderwereld" van de Mayas.Het is wandelen, waden en zwemmen in het water. Wat mooi en bijzonder. Anderhalf uur lang in de "onderwereld" met een groep van 9 een gids en een eigen fotograaf. Ook het drijven in het water in het volledige donker was toch heel bijzonder, zeker als het niet te lang duurt!! Die foto's, geloof me, waren heel mooi. Maar voor € 100,- doen we het vooral met de herinneringen aan deze mooie tocht en onze ene familiefoto. Was weer een mooie ervaring die we aan onze Mexico-lijst kunnen toevoegen. 's Avonds onze al bijna gebruikelijke rit naar 5th Avenue. De winkel en horecastraat van Playa. Lekker eten bij de Italiaan en denken hoe we de komende 2 dagen nog invullen en al een beetje denken over het vertrek maandag. Wel of niet snorkelen, nog naar ruïnes Tulum, eten op het strand, nog een Cenote of de tempel van Cobra.....we willen nog teveel eigenlijk. En toch besloten zaterdag er nog een relax dagje van te maken. Dan schijnt nog de zon en vanaf zondag of maandag wordt slecht weer voorspeld. Goh wat vervelend. Laten we die dag zon dan maar even meepikken, we hebben tenslotte nog geen zon gehad hier

• 19 Augustus 2017 - 20:52

Estherklis:

wat zal dat een gruwelijk mooie ervaring zijn best spannend maar vooral mooi en geweldig dat deze plekken bestaan zo mooi ik zou nog lekker een paar dagen genieten en genieten van de rust en de natuur voor je het weet zit je weer thuis in je gewone ritme
    wij wensen jullie alvast een goede terugreis maar voor nu nog veel plezier xxxxxfam klis

• 20 Augustus 2017 - 00:53

Ricky Goenee:

Heerlijk daar... Mooie foto's !
    Geniet er nog even van..