Zwemmen met zeeschildpadden - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Anja - WaarBenJij.nu Zwemmen met zeeschildpadden - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Anja - WaarBenJij.nu

Zwemmen met zeeschildpadden

Blijf op de hoogte en volg Anja

01 Augustus 2017 | Mexico, Playa del Carmen

Dat was gaaf!! Vandaag zijn we op advies van een Mexicaanse vrouw naar Akamul gegaan. Een half uur rijden van Playa del Carmen. Bij aankomst op het strand werden we natuurlijk a opgewacht door allerlei gidsen. We kozen natuurlijk voor de duurste!! Maar dat was natuurlijk ook voor het goeie doel, de bescherming van de zeeschildpadden. Deze zwemmen vooral in deze baai vanwege het voedsel. Een bepaald soort zeegras. Om deze schildpadden te beschermen mag je nu alleen onder begeleiding van een gids via een bepaalde baan tussen boeien snorkelen. Met zwemvest zodat je niet naar ze kunt duiken. En terecht dat ze zo beschermd worden want wat zijn het prachtige mooie super beesten. Toen we de eerst zagen waren we helemaal onder de indruk. Ze zwemmen alleen en de zee is groot dus als je er dan een ziet is dat super. En als je er dan uiteindelijk zo'n 8 hebt gezien waarvan twee super groten van 50 jaar oud is de excursie geslaagd! Daarna nog heerlijk relaxen op het schitterende strand. 's Avonds heerlijk Italiaans gegeten. We zijn tenslotte niet voor niks in Mexico

• 02 Augustus 2017 - 17:29

Ingrid:

Wauw! Super gaaf. Heb je foto's?

• 02 Augustus 2017 - 17:39

Esther Klis:

Wat geweldig schildpadden zijn zo mooi om te zien ze bewegen zo mooi in het water
    Geweldig ben benieuwd hoe de foto's zijn

• 03 Augustus 2017 - 07:33

Frans:

Heb je wel schildpaddensoep op, delicatesse in Mexico

• 15 Augustus 2017 - 10:39

Antoinette: